2009-01-18

Min bror Aron har av någon anledning snöat in på tidigt 1500-tal och Landsknechtar. Det verkar ju vansinnigt för en vikingamänniska som mig men när han köpte en Katzbalger från Windlass så lovade jag i alla fall att snygga till det åt honom. Man vill ju att sin bror är lika fin som man själv. ;)

Efter mycket annat så håller jag nu på och jobbar med Katzbalgern igen. Träskida är tillverkad, upphängningen utklurad och lite småfix är färdigt. La sista handen på omlindningen av kaveln idag. tänkte att det kanske kunde vara kul att se hur det blev.

Kaveln var överraskande nog av trä. Jag tog bort det sydda lädret, slipade ner kaveln, lindade med hampatråd och la på riser. Efter det täckte jag kaveln med getskinn som sedan blev trådlindad igen och infärgat.

Bilder på skidan kommer!

No comments:

Post a Comment