2011-07-08

Skomakarens barn!

Det tog ett par år men nu har även jag en fin kniv! Som ett tydligt exempel på att skomakarens barn inte har några skor så har jag aldrig hunnit göra en kniv åt mig själv förrän nu. Nu är det dock åtgärdat och det blev en praktfull historia.

Skaftet är svartek och älghorn. Bladet är damaskerat och 190 mm långt. Skidan har punsade beslag, inlägg av förtennat brons och spiralkvastgehäng så att jag kan fästa den i mitt lamellbälte.

Nu så finns Audhumbla även på Facebook!

http://www.facebook.com/Audhumbla.se

 
Titta in och se till att klicka på "gilla"-knappen. Bloggen här kommer inte att försvinna men på Facebooksidan kommer det att finnas lite mer byggbilder, skisser, uppdateringar från verkstaden och liknande.

I skidan.

Kniven ute ur skidan.

Svartek och älghorn i skaftet.

Spiralgehäng och förtennad plåt under trappstegsurfasningen.

Spiralupphängningen till lamellbältet.

Kniven tillsammans med resten av mitt bälteskit.

No comments:

Post a Comment